Archive for February, 2012

Spiriduşi şi spiriduşe (cu vârsta între 8 şi 13 ani), dacă vreţi să ne bucurăm de primăvară împreună, din 21 martie vă aştept la un atelier de născocit poveşti la Şcoala de Arte şi Maniere de la Fundaţia Calea Victoriei.

O să inventăm lumi şi personaje noi, o să citim poveşti şi o să facem o mulţime de jocuri şi de exerciţii simpatice. Cele mai frumoase idei de poveşti se ascund la voi şi mi-ar plăcea să le construim împreună.

Cursul începe pe 21 martie şi vă aşteaptă timp de cinci miercuri, de la 18:30, cu o oră şi jumătate de povestit. Înscrieri la: contact@victoriei.ro sau direct prin formular

Tematica atelierelor:

Atelier 1 – Cum intrăm în lumea poveştilor şi cine ne aşteaptă acolo?

  • Geografia poveştii- Lumi şi tărâmuri
  • Formule specifice
  • Poveştile populare
  • Personaje

Poveştile populare ascund lumi trecute, cu animale şi întâmplări fantastice pe care le cunoaştem astăzi numai pentru că străbunii noştrii au avut grijă să spună poveşti la gura sobei.

Poveştile mai noi, folosesc obiecte, situaţii şi un limbaj mai apropiat de zilele noastre, sau chiar de viitor. Într-o poveste de astăzi putem să găsim extratereştrii isteţi, maşini vorbitoare, navete spaţiale care zboară cu sirop de zmeură în rezervor.

Atelier 2 – De unde vin poveştile

Oamenii au spus dintotdeauna poveşti şi le-au transmis din generaţie în generaţie, fie prin muzică, fie prin poezie, fie prin istorisiri cu fir narativ. Charles Perrault și fraţii Grimm au ajuns la poveşti magice invitând oameni la ei acasă şi punându-i să le povestească (nobilii ştiau poveşti de la servitori, servitorii le auziseră din bătrâni şi tot aşa).

Vom discuta astfel despre poveştile clasice, despre obstacolele pe care le depăşesc personajele şi despre morala extrasă din fiecare poveste. Apoi vom căuta să găsim poveşti noi, auzite de la părinţi sau de la bunici.

Atelier 3 – Noţiuni de compoziţie şi exerciţii de scriere creativă. Jocuri cu poveşti

O poveste nu este doar despre ce s-a întâmplat ci şi despre cum povestim ce s-a întâmplat.

Copiii vor învăţa să construiască scene şi momente, în funcţie de mesajul pe care vor să-l transmită. O să inventăm poveşti cu suspans, poveşti cu emoţie sau poveşti caraghioase şi o să învăţăm să grăbim sau să potolim ritmul acţiunii.

Atelier 4 – Personajele. Cum arată cele pe care le-am mai văzut, cum imaginăm un personaj nou, numai al nostru? Dacă aş fi personaj de poveste, cum aş arăta?

Copiii vor învăţa să observe personaje reale din viaţa de zi cu zi şi să le confere puteri şi trăsături fizice speciale care să le permită să intre în lumea poveştilor.

  • Zâne
  • Spiriduşi
  • Animale fabuloase
  • Ajutoare
  • Vrăjitori
  • Zgripţuroaice
  • Muma Pădurii

Atelier 5 – Vocea unui povestitor. Motivaţii pentru a scrie

Hans Christian Andersen se adresa direct cititorilor, aproape ca un bunic care îţi spune o poveste. Învăţăm formule prin care să ne ţinem cititorii aproape şi diferite tipuri de voci.

De ce sunt importante poveştile?

Ce învăţăm din poveşti?

Ce învăţăm povestind?

Vom lucra pe texte de: Donald Bisset Gara care nu voia să stea locului, Rudyard Kipling Cum a fost scrisă prima scrisoare și Cum a fost descoperit alfabetulHans Christian Andersen – Păstoriţa şi coşarulPetre Ispirescu Sarea în bucatePoveşti nemuritoare